5 pomysłów na zdrowy lunch do pracy

5 pomysłów na zdrowy lunch do pracy

Lunch w pracy to posiłek, którego zdecydowanie nie powinniśmy pomijać. Taka dawka energii pozwala zadbać bowiem o utrzymanie wydajności organizmu na odpowiednim poziomie. Po pożywnym, ale też nie nazbyt sycącym posiłku, odzyskujemy siły i możemy dawać z siebie wszystko aż do końca dnia w pracy. Co jednak zabrać ze sobą, aby czuć się naprawdę dobrze po zjedzeniu przygotowanej porcji? Oto pięć pomysłów na smaczny i pożywny, a przede wszystkim zdrowy lunch:

1. Kanapka na ciepło

Kanapki do pracy to banał, jednak z odrobiną inwencji twórczej możemy stworzyć z pieczywa i dodatków prawdziwą bombę dobrej energii i witamin. Wystarczy białe pieczywo zmienić na to upieczone z mąki pełnoziarnistej, a pomiędzy nim umieścić jak najwięcej ulubionych warzyw. Zmieńmy masło na oliwę z oliwek, szynkę na drobiową wędlinę lub kawałek pieczonego kurczaka z wczorajszej kolacji, a żółty ser na mozzarellę. Całość warto delikatnie podgrzać, aby pieczywo zyskało apetyczną chrupkość. 

2. Sałatka z makaronem

Makaron jest pożywny i zdrowy. W dodatku wcale nie musi być tuczący. Istnieje wiele przepisów na sałatki makaronowe, na przykład z kurczakiem, tuńczykiem czy wędliną. Aby nieco je „odchudzić” i wzbogacić o składniki odżywcze, zamiast pszennego makaronu wybierzmy na przykład makaron żytni, gryczany czy orkiszowy, a sos przygotujmy na bazie jogurtu, a nie majonezu. 

3. Tortille na ciepło lub na zimno

Placki tortilli to świetna baza dla lekkiego i pożywnego lunchu. Można posmarować ją serkiem kanapkowym i zawinąć do środka ulubione dodatki lub przygotować z niej pyszny posiłek na ciepło. Opanierowane kawałki kurczaka lub indyka warto podpiec w piekarniku, rezygnując ze smażenia w głębokim tłuszczu. Poza tym w tortilli mogą znaleźć się dowolne rodzaje sałat i warzywa – zarówno te świeże, jak i konserwowe. 

4. Zupa krem

Zupy krem są niezwykle proste w przygotowaniu, a dodatkowo wypełnione po brzegi witaminami. Najlepsze będą te z sezonowych warzyw, na przykład z dyni. Przygotujemy je jednak również z warzyw mrożonych. Kremowe zupy z odpowiednimi przyprawami są rozgrzewające i bardzo sycące, a przy tym lekkostrawne. Świetnie sprawdzą się jako szybki posiłek w pracy. Dla pożądanej chrupkości warto posypać je prażonymi ziarnami lub pieczonymi grzankami. 

5. Lunch na słodko

Nie ma nic złego w słodkim lunchu, o ile poza słodkością dostarczy organizmowi także cennych składników odżywczych, jak białko i witaminy. Dobrą propozycją będą więc chociażby naleśniki z chudym twarogiem, dosłodzone naturalnym słodzikiem, na przykład ksylitolem. Wystarczy dorzucić do tego świeże lub suszone owoce, aby zaspokoić swoją ochotę na słodycze, a jednocześnie przyjąć przy tym sporą dawkę błonnika i witamin. 

A jeśli nie mamy czasu na przygotowanie lunchu do pracy?

Zabiegani, zapracowani czy niechętni do kulinarnych wyczynów powinni wziąć pod uwagę catering dietetyczny, w ramach którego otrzymają nie tylko gotowy lunch do pracy, ale także śniadanie, kolację i pozostałe posiłki niezbędne w ciągu dnia. Dzięki diecie pudełkowej nie musimy szukać zdrowych przepisów na obiady, robić zakupów ani gotować. Firma cateringowa zastępuje nas w tym zadaniu, gwarantując jednocześnie świeżość posiłków, odpowiednie zbilansowanie składników odżywczych i doskonały smak. Zamiast głodzić się w pracy i objadać po powrocie do domu, warto mieć przy sobie pożywne i zdrowe danie, które dostarcza energii na długo, zaspokajając przy tym inne potrzeby organizmu. Z cateringiem możemy zadbać o to bez wysiłku, bez wkładu czasu i pracy. 

Dodaj komentarz