Wiele osób rozważa zlecenie audytu własnej domeny, aby sprawdzić występowanie błędów i ewentualnie wyeliminować je krok po kroku. Okazuje się, że audyty SEO są potrzebne w wielu sytuacjach, a specjalistyczna wiedza może uchronić właścicieli przed niepotrzebnym wysiłkiem i nietrafionymi inwestycjami. Trzeba sobie uzmysłowić, że dobrze przeprowadzone prace związane z analizą strony to zawsze wartościowe wnioski i nigdy nie należy ich traktować w ramach niepotrzebnego wydatku. Tym bardziej, że poprawa pozycjonowania znacząco przyczyniają się one do wzrostu odwiedzin na stronie, a co za tym idzie bezpośrednio zwiększa obroty firmy.
Plusy wykonania audytu SEO?
W biznesie wiedza jest warta więcej niż pieniądze, dlatego znajomość słabych stron własnej strony to wiedza warta bardzo wiele. W świecie marketingu internetowego każdy chce mieć dobrze wypozycjonowaną domenę i wszelkie problemy z tym związane mogą sprawić, że klienci przejdą do konkurencji. Wiele osób korzysta z oferty stron znajdujących się na samym szczycie wyników wyszukiwania i nie przegląda wszystkich propozycji, a jedynie te najpopularniejsze. Audyt SEO pomogą zaradzić problemom tak prędko, jak to tylko możliwe, a co za tym idzie nie tracić klientów przez niedopatrzenia. Poza tym analiza to bardzo ważny aspekt marketingu internetowego, który pozwala na szybki rozwój za sprawą wyciągania wniosków z własnych słabości.
Kiedy warto zrobić audyt SEO?
Każdy chciałby zwiększyć ruch i widoczność strony i jest to zupełnie normalne. Wiele osób może jednak narzekać na brak efektów mimo wielu prób i inwestycji. Audyt SEO jest lekarstwem jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy w błoto i zobaczyć realne efekty. Wszystko zaczyna się od analizy, jeśli śledzisz narzędzia analityczne i widzisz niezadowalające wyniki, a nawet ich spadek, jest to sygnał, że warto skonsultować się ze specjalistą. Audyt SEO warto zrobić jeśli nie wiesz gdzie leży problem, a pomimo starannego contentu sytuacja się nie poprawia. Warto podjąć konsultację także podczas stawiania nowej strony, co oszczędzi problemów i pozwoli wystartować w dobrym stylu. Jak wiemy przyczyn złej kondycji pozycjonowania może być wiele i ciężko na własną rękę podjąć dobrą decyzję. Audyt warto też robić od czasu do czasu, aby przekonać się jak funkcjonuje strona i co można poprawić w przyszłości. Na audyt warto zdecydować się podczas migracji strony, czyli sytuacji w której przenosimy ją na inną platformę CMS. Test wyników wyszukiwania jest dobry także wtedy, jeśli chcesz sprawdzić wyniki i rzetelność pracy innych specjalistów od SEO.
Czy warto stawiać na darmowe audyty SEO?
Wśród ofert na rynku wiele agencji pozycjonerskich ma w zanadrzu darmowe audyty SEO. Wiele klientów się na nie decyduje, bo jeśli coś jest za darmo, to dlaczego tego nie przetestować? Oczywiście jest to słuszny tok rozumowania, ale miejmy na uwadze, że tylko specjalistyczna analiza pozwoli na wysnucie odpowiednich wniosków, a za taką trzeba zapłacić. Radzimy unikać darmowych audytów i skupić się na ofertach polecanych przez znajomych oraz internautów. Nie ma sensu zlecać tej samej usługi dwa razy, jeśli bezpłatna opcja zawiedzie. Warto mieć świadomość, że badanie SEO dotyczy bardzo wielu aspektów funkcjonowania strony, począwszy od meta danych, aż po statusy odpowiedzi serwera, czy wydajność strony. Darmowe analizy traktują audyty pobieżnie i często odpowiedzi z ich strony nie dają satysfakcjonujących rezultatów właścicielom stron.
Dlaczego darmowe analizy nie są skuteczne?
Jeśli chodzi o usługi SEO wiele agencji ma w ofercie darmowe audyty, które mogą skusić klientów. To bardzo atrakcyjna zachęta, ale nie warto dać się zwieźć. Pobieżny audyt tak naprawdę nie da odpowiedzi na nurtujące pytania, a szerokie pasmo czynników zmusza specjalistów od pozycjonowania do wytężonej pracy. Nie oszukujmy się, nikt nie będzie szczegółowo analizował strony internetowej bez odpowiedniej opłaty. Firmy podejmują się tego zadania, żeby zachęcić klientów do korzystania z ich usług. To skuteczny wabik, ale nauczeni doświadczeniem radzimy korzystać z solidnych wykonawców, którzy mają w SEO bogate doświadczenie poparte sukcesami.