Dystrybucja treści – jak skutecznie promować content?

Dystrybucja treści – jak skutecznie promować content?

Podczas planowania kampanii marketingowej niezwykle istotną rolę odgrywa dystrybucja treści. Dzięki odpowiednim kanałom komunikacji marka jest w stanie dostarczyć content ściśle wyselekcjonowanej grupie odbiorców, czyli potencjalnym klientom. Co jeszcze warto wiedzieć o dystrybucji treści?

Dystrybucja treści – odpowiedni dobór kanałów

Jeżeli chcemy podzielić się własnym contentem w sieci, należy zastanowić się i przeanalizować, gdzie znajduje się grupa docelowa, jakie ma potrzeby, zainteresowania czy oczekiwania względem marek. Sukces kampanii jest w dużej mierze uzależniony od tego, czy marka będzie występować we wszystkich punktach styku z grupą docelową. W celu dystrybucji treści na zewnątrz najczęściej decydujemy się na kampanie mailingowe, powiadomienia push czy platformy społecznościowe. Treści edukacyjne czy przekazy reklamowe można udostępniać w wielu kanałach komunikacji z odbiorcami, jednak należy pamiętać, że nie wszystkie dadzą wymierny efekt. Przykładowo, coraz więcej marek decyduje się na promocję na TikToku, jednak czasami nie warto podążać za trendami. Może okazać się, że obecni na platformie użytkownicy nie pokrywają się z grupą docelową marki. Wówczas lepiej skoncentrować się na dystrybucji contentu w innych kanałach.

Gdzie można dystrybuować treści?

Dystrybucja treści może odbywać się na wiele różnych sposób. Najpopularniejszym są owned media, czyli własne kanały komunikacji z odbiorcami. Owned media to własna przestrzeń w sieci, czyli strona internetowa, blog czy vlog. Marka może publikować stworzone przez siebie treści na platformach społecznościowych, czyli fanpage’u na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube’ie, LinkedInie czy Pintereście. Do owned media zalicza się wszystkie kanały, nad którymi marka sprawuje pełną kontrolę, może pozyskiwać leady i sfinalizować transakcję z klientami. Warto dystrybuować własne treści, realizując kampanie mailingowe, informując subskrybentów o nowych artykułach blogowych, materiałach edukacyjnych czy ofercie firmy. Kampanie mailingowe są doskonałym sposobem na budowanie więzi z odbiorcami oraz kreowanie wizerunku eksperta w branży.

Kolejnym wariantem są paid media, które sprawdzą się wtedy, gdy chcemy dotrzeć do nowych użytkowników. Płatne kanały dystrybucji to m.in. reklamy w mediach społecznościowych, artykuły na serwisach zewnętrznych, reklamy w Google czy kanały influencerów. Inaczej jest w przypadku earned media – dystrybucja contentu nie wiąże się w tym przypadku z koniecznością wydawania budżetu reklamowego, ponieważ content jest generowany i udostępniany przez samych internautów.

Dodaj komentarz