Dzięki reklamie internetowej Twoja firma może łatwo dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz zwiększyć zyski, popularność i zadbać o wizerunek swojego biznesu, zobacz 10 tanich i prostych metod, dzięki którym możesz skutecznie się promować online!
1. Promuj firmę przez stopkę w e-mailu
Jedną z najprostszych i najtańszych, ale również bardzo efektywnych metod reklamy firmy w internecie jest stworzenie profesjonalnego podpisu każdej wiadomości e-mail w stopce.
Stopka jest końcowym elementem e-maila i może być traktowana również jako jego podpis oraz wizytówka firmowa. Jest automatycznie dodawana do wiadomości, dlatego nie trzeba robić tego ręcznie.
W stopce można umieścić informacje jak:
– Imię i nazwisko,
– Nazwa firmy,
– Logo firmy,
– Dane adresowe,
– Dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail,
– Linki do strony, mediów społecznościowych,
– Numery REGON, NIP.
Prostą stopkę można przygotować w programie pocztowym, ale do dyspozycji są również kreatory stopek, które pozwalają na stworzenie estetycznie wyglądających podpisów z linkami i grafikami.
Aby informacje zawarte w stopce były jeszcze lepiej widoczne, warto dodać do nich wyróżnienia, na przykład w formie pogrubienia czcionki.
2. Dodaj wizytówkę w Google Maps
Google Maps – Mapy Google to internetowe mapy, które służą również do lokalizacji i wyznaczania tras.
Dzięki nim Twoja firma w internecie może zaznaczyć swoją lokalizację, aby potencjalni klienci łatwo znaleźli do niej drogę. Dodatkowo lokalizacji mogą towarzyszyć inne informacje, w tym link do witryny, opinie klientów, godziny otwarcia.
Skorzystanie z Google Maps to najlepszy wybór dla tych przedsiębiorców, którzy działają stacjonarnie, na przykład dla sklepów, lokali gastronomicznych, firm usługowych, dlatego warto wtedy pamiętać o dodaniu swojej wizytówki na mapie.
Aby stworzyć wizytówkę w Google Maps, konieczne jest założenie konta Google, a następnie uzupełnienie informacji w sekcji Google Moja Firma i dodanie swojej firmy na mapie.
3. Załóż firmową stronę internetową
Chociaż nie jest niezbędna, to jednak warto ją mieć – firmowa strona internetowa umożliwia profesjonalne zaprezentowanie biznesu i znacznie ułatwia prowadzenie działań marketingowych online.
Pamiętaj, że brak firmowej strony WWW może być traktowany przez potencjalnych klientów jako brak profesjonalizmu!
Za pomocą własnej strony internetowej możesz przedstawić informacje o firmie, jej ofertę, adres, opinie klientów i wiele innych. Strona stanie się również docelowym miejscem, do którego będzie prowadzić reklama w internecie.
Dobra strona firmowa powinna być:
– Atrakcyjna wizualnie,
– Czytelna i przejrzysta,
– Intuicyjna w obsłudze,
– Zoptymalizowana pod kątem SEO.
Najlepiej zdecydować się na stronę wykonaną w technologii RWD (Responsive Web Design), czyli inaczej na stronę responsywną. Oznacza to, że w zależności od tego, na jakim urządzeniu jest ona otwierana, jej wygląd będzie automatycznie dopasowany do wielkości wyświetlacza albo do okienka przeglądarki. Dzięki temu strona responsywna pozostaje zawsze czytelna i łatwa w obsłudze.
Własną stronę WWW można przygotować samodzielnie, używając kreatorów online, albo zlecić jej założenie agencji, która się tym zajmuje.
4. Zadbaj o SEO
SEO (Search Engine Optimization) to jedna z najpopularniejszych metod reklamy firmy w internecie, która wyróżnia się wysoką efektywnością, stałymi, przystępnymi kosztami i uniwersalnym przeznaczeniem.
Reklama SEO, czyli pozycjonowanie strony to działania, które nakierowane są na osiągnięcie jak najwyższej, a przez to najlepiej widocznej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Wtedy użytkownik wyszukiwarki, który poszukuje określonych produktów lub usług, może łatwiej trafić na promowaną stronę.
Działania reklamowe koncentrują się na zmianach na stronie WWW (on-site), czyli na jej optymalizacji, a także poza nią (off-site), na przykład publikowaniu interesujących treści na innych witrynach.
Pozycjonowanie może być stosowane zarówno w przypadku przedsiębiorstw działających w całym kraju, jak i tych lokalnych.
Aby pomóc swojej firmie w wejściu na szczyt, najlepiej rozpocząć współpracę z agencją SEO, która ma duże doświadczenie w tym zakresie.
5. Zacznij prowadzić firmowego bloga
Założenie firmowego bloga jest bardzo dobrym sposobem, aby firma w internecie zyskała nowych klientów.
Własny blog firmowy pozwala na prowadzenie content marketingu, czyli marketingu treści. Polega on na tworzeniu przydatnych treści o naturalnym charakterze, by prezentować się jako specjalista w swojej dziedzinie, budować świadomość marki i łatwiej nawiązywać relacje z klientami.
Pomocne treści na blogu przyciągają czytelników i tworzą ekspercki wizerunek firmy, która jest godna zaufania. Dodatkowo blog jest bardzo korzystny z punktu widzenia SEO, dlatego pomaga w uzyskaniu lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.
Warto zadbać o to, aby informacje na blogu były podawane w atrakcyjny sposób, na przykład mogą być one uzupełnione filmami, infografikami.
6. Używaj Google Ads (wcześniej Google Adwords)
Kampania Google Ads to prosty i przystępny cenowo sposób na promowanie firmy online. Może być ona zastosowana wraz z pozycjonowaniem strony, by uzyskać jeszcze lepsze wyniki.
Google Ads to reklamy w formie linków sponsorowanych, które prezentowane są w wyszukiwarce Google oraz w innych serwisach internetowych.
Reklama wyświetlana jest zależnie od słów wpisanych do wyszukiwarki albo danych zapisanych w plikach Cookies, dlatego jest również bardzo skuteczna, ponieważ trafia od razu do zainteresowanych konkretną ofertą.
Google Ads jest reklamą typu PPC, czyli Pay Per Click, co oznacza, że zapłata następuje za kliknięcie reklamy, nie za jej wyświetlenie.
Kampanię Google Ads można prowadzić samodzielnie lub skorzystać z pomocy agencji reklamowej.
7. Wykorzystaj YouTube do zaprezentowania swojej oferty
YouTube to najpopularniejszy serwis umożliwiający publikowanie filmów online. Dzięki niemu można również promować swoją firmę z wykorzystaniem video marketingu.
Warto więc założyć profil firmy na YouTube i publikować własne filmy. Mogą mieć one postać prezentacji produktów lub usług, poradników, webinaru, relacji z wydarzenia, ale również mogą być to filmy wizerunkowe, które przedstawiają działanie firmy od środka.
Dzięki temu video marketing doskonale wpisuje się w działania content marketingowe, pomagając w jeszcze skuteczniejszej promocji firmy i budowie jej profesjonalnego wizerunku.
Filmy opublikowane na YouTube mogą być również osadzone na innych stronach internetowych, na przykład na stronie firmowej, w mediach społecznościowych.
8. Promuj się w social mediach – Tik Tok, Instagram, Facebook
Media społecznościowe są obecnie jednymi z najczęściej używanych serwisów online. Stanowią również skuteczny kanał komunikacyjny i reklamowy dla przedsiębiorstw.
Najczęściej w promocji używane są poniższe social media:
– Facebook,
– Instagram,
– Twitter,
– Tik Tok,
– Pinterest.
Rodzaj mediów, z których korzysta firma w internecie, można również dostosować do profilu jej działalności. Przykładowo firmy w branżach odzieżowej, kosmetycznej, wnętrzarskiej często wybierają Facebooka, Instagrama, Pinteresta, czyli serwisy, w których można tworzyć przekaz za pomocą grafiki uzupełnionej o treść.
Założenie własnego profilu w serwisie społecznościowym nie jest związane z opłatą, dlatego prowadzenie działań reklamowych nie pociąga za sobą żadnych kosztów.
Aby uzyskać najlepsze efekty, warto pamiętać o atrakcyjnym wyglądzie wpisów, ich regularnym zamieszczaniu na profilu i komunikacji z fanami. Dzięki temu Twoja firma w internecie może pozyskiwać nowych klientów i budować ich lojalne grono.
Potrzebujesz szkolenia z Social Media lub kursu internetowego? Zobacz kurs online o reklamach na Facebooku i Instagramie
9. Rozpocznij kampanię Facebook Ads
Media społecznościowe oferują również płatną reklamę. Najpopularniejsza to Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku, która ma formę sponsorowanych wpisów prezentowanych użytkownikom serwisu na ich tablicach.
Kampania reklamowa Facebook Ads ma wiele zalet:
– Jest bardzo efektywna, ponieważ pozwala kierować przekaz do określonej grupy odbiorców, na przykład pod względem ich lokalizacji, wieku, płci,
– Pozwala na określenie budżetu reklamy,
– Umożliwia łatwe zarządzanie działaniami i pomiar ich skuteczności przez menedżera reklam.
Wobec tego reklama Facebook Ads to bardzo dobry wybór dla każdej firmy, która chciałaby dotrzeć do nowych klientów za pośrednictwem Facebooka.
10. Opublikuj darmowego e-booka
Aby jednocześnie reklamować swoją firmę i budować jej profesjonalny wizerunek, warto wykorzystać e-booki.
Publikacja własnej książki elektronicznej doskonale wpisuje się w content marketing. E-book przyciągnie na stronę zainteresowane danym tematem osoby i pozwoli na zdobycie nowych klientów. Przez jego udostępnienie firma może także pozyskiwać subskrybentów newslettera.
Reklama firmy w internecie – podsumowanie
Przedsiębiorcy mają dzisiaj do wyboru szeroką gamę metod reklamy w sieci, które są bardzo skuteczne, a przy tym proste i przystępne cenowo.
Większość działań możesz prowadzić we własnym zakresie lub skorzystać z pomocy agencji reklamy internetowej, która kompleksowo zadba o promocję Twojej firmy online.
Więcej pomocnych informacji o reklamie w internecie znajdziesz w poniższych materiałach:
– https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_internetowy
– https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/resources/marketing-internetowy/
– https://wyborcza.pl/7,176070,26611381,jak-efektywnie-i-niedrogo-promowac-firme-lokalna-czesc-2.html