Jak Wybrać Najbezpieczniejszy Kask Motocyklowy 2022

Jak Wybrać Najbezpieczniejszy Kask Motocyklowy 2022

Poczucie wolności na otwartej drodze i wiatr biegnący przez Ciebie podczas jazdy jest trudne do opisania. Ale wraz z nadmiarem swobody, jaką otrzymujesz od motocyklistów, pojawia się odpowiedzialność za jazdę z odpowiednim, bezpiecznym motocyklem i sprzętem bezpieczeństwa. W tym artykule omówimy wszystko, co musisz wiedzieć przy wyborze najbezpieczniejszego kasku motocyklowego.

W 2015 r. kaski motocyklowe uratowały szacunkowo 1772 życie, a dodatkowe 740 mogło uratować życie, gdyby motocyklista nosił kask. Niezależnie od tego, czy prawo tego wymaga, czy nie, zawsze powinieneś jeździć w kasku. Zebraliśmy przewodnik na różne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze najbezpieczniejszego kasku motocyklowego, od typów kasków motocyklowych i standardów bezpieczeństwa po dopasowanie kasku i funkcje bezpieczeństwa.

Motocykle Honda używane dla początkujących są dostępne na motomoxy

Najbezpieczniejszy Kask Motocyklowy

Istnieje wiele rodzajów kasków, ale trzy główne projekty są pełne twarzy, ¾ i ½ kasku. Kask full-face jest najbezpieczniejszym wyborem z tych trzech. 

Kask full-face oferuje największe pokrycie wokół głowy i szyi. Ponadto kask chroni przed środowiskiem, w którym jedziesz, niezależnie od tego, czy jest to zła pogoda, czy gruz i robaki uderzające w wizjer. Jedną z cech wyróżniających kask Pełnowymiarowy jest pasek podbródka, którego brakuje w ¾ i ½ kasku. Według jednego z europejskich badań, podbródek napotyka pięćdziesiąt procent poważnych uderzeń podczas wypadku. Dlatego rowerzyści powinni rozważyć, ile ochrony chcieliby nosić.

Cechy Kasku Ochronnego Motocykla

Obecna technologia kasku obejmuje wewnętrzną wkładkę amortyzującą wstrząsy, wykonaną z pianki EPS (expanded polistyrene). Ponadto istnieje wkładka comfort liner, którą jeźdźcy często mylą z elementem ochronnym, który zapewnia również pewną wyściółkę. Kask powinien również mieć piankę EPS w dolnej części, aby odpowiednio chronić twarz i szczękę.

Rozważając kask, zawsze szukać konstrukcji skorupy zbudowany. Jest to pierwsza linia obrony, która chroni głowę, aby uniknąć bezpośredniego kontaktu z drogą. Wybierz inny kask, jeśli wybrany kask nie ma termoplastycznego lub wzmocnionego kompozytowego poliwęglanu. 

Drugą cechą, na którą należy zwrócić uwagę, jest wkładka pochłaniająca uderzenia. Jak sama nazwa wskazuje, jest to wewnętrzna wkładka kasku, która nie tylko zapewnia komfort górnej głowy, ale także pochłania uderzenia w wypadkach. Jest to druga linia obrony, która chroni Cię przed ciężkimi urazami głowy. 

Trzecią cechą jest pasek podbródka. Kask może wykonywać swoją pracę tylko wtedy, gdy jest odpowiednio przypięty.

Czy Więcej Pieniędzy Oznacza Większe Bezpieczeństwo Z Pełnowymiarowymi Kaskami Motocyklowymi?

Prawda jest taka, że koszt niekoniecznie musi oznaczać większe bezpieczeństwo. Producenci kask mają znormalizowane kryteria do naśladowania, jak wymagania Fundacji Snell, DOT (Departament Transportu), a obecny Europejski Standard bezpieczeństwa 22/05. Wymagania te pomagają zapewnić, że produkt wysokiej jakości jest udostępniony publicznie. 

Poza tymi kryteriami, koszt jest bardziej napędzany przez materiały użyte do kasku, funkcje dostępne, i estetyki wizualnej kasku.

Standardy Bezpieczeństwa Kasku Motocyklowego

Istnieje kilka standardów bezpieczeństwa dla kasków motocyklowych, a wiedza, co obejmują, może być myląca. Najważniejszym kryterium kasku jest jego ocena bezpieczeństwa. Oto podstawowe standardy bezpieczeństwa i co musisz wiedzieć o każdym z nich:

Snell Memorial Foundation (M-95 / M2000)

Certyfikat Snell Foundation nie jest nigdzie wymagany przez prawo. Jednak wykraczają poza minimalne kryteria, aby dokładnie przetestować kaski pod wieloma względami. Testują również rowery, karting i profesjonalne sporty motorowe. Poniżej znajdują się funkcje bezpieczeństwa, które testują:

Test udarności-test udarności wykorzystuje kontrolowane uderzenia do symulacji różnych powierzchni uderzeniowych. Obiekt służy do pomiaru siły grawitacyjnej (G) lub przyspieszenia. Jeżeli szczytowe przyspieszenie w jakimkolwiek badaniu przekracza wartość, kask jest odrzucany.

Test stabilności pozycyjnej (Roll-Off) – głowica jest zamontowana tak, aby skierowała się w dół pod kątem 135 stopni. Kask jest umieszczony na formie głowy, a paski i klamry są regulowane, aby uzyskać najlepszy stan dopasowania. Waga jest połączona za pomocą liny stalowej i zrzucona z określonej wysokości. Kask obraca się o 180 stopni, a test przeprowadza się ponownie. Kask może się przesunąć, ale nie może staczać się z głowy, aby przejść test.

Dynamiczny Test retencji-kask jest umieszczony na formie głowy z paskiem podbródkowym zapinanym pod urządzeniem reprezentującym szczękę. Kawałek szczęki ma 23 kg wagi stosowane przez około jedną minutę. System retencji testuje się poprzez usunięcie masy 23 kg i przyłożenie masy 38 kg w nagłym upadku z przewodem. System retencji zawodzi, jeśli nie może wytrzymać obciążeń mechanicznych lub jeśli maksymalne chwilowe ugięcie (rozciągnięcie) przekracza 30 mm (1,18 cala).

Test paska podbródka – kask testowy jest przymocowany do podstawy z paskiem podbródka skierowanym w górę. Ciężar 5 kg jest zrzucany, aby uderzyć w centralną część paska podbródka. Maksymalne odchylenie poprzeczki podbródka w dół nie może przekraczać podanej odległości.

Test penetracji powłoki – kask testowy jest przymocowany do podstawy. Z wyznaczonej wysokości zrzuca się ostry, 3-kilogramowy przedmiot. Napastnik nie może penetrować kasku ani nawet uzyskać chwilowego kontaktu z głową z wnętrza kasku.

Face Shield Penetration Test-osłona twarzy (zwana również daszkiem) jest przymocowana do hełmu testowego i strzelana wzdłuż linii środkowej w trzech oddzielnych miejscach za pomocą karabinu pneumatycznego. Karabin strzela ostrymi, miękkimi kulkami ołowiu z prędkością około 500 KM / H (310 mph). Granulki nie mogą przeniknąć przez osłonę przeciwsłoneczną, aby przejść test.

D. O. T. (Departament Transportu FMVSS218)

FMVSS218 jest standardem technicznym, który określa minimalne kryteria, że producent kask musi poświadczyć przeciwko w Stanach Zjednoczonych. Jest znany jako DOT kask standard certyfikacji ogólnie. Testy są bardzo podobne do testów pamięci Snella. Mimo to oceniane wartości różnią się nieco w odniesieniu do kryteriów uderzenia, ciężkości i używanego sprzętu testowego. W rezultacie certyfikat Snell jest trudniejszy do przejścia niż test DOT. Dodatkową uwagą jest to, że producent certyfikuje swoje kaski w swoich laboratoriach. Natomiast Snell testuje i certyfikuje kask od dowolnego producenta.

Norma Europejska 22/05

Norma Europejska jest bardzo podobna do testów DOT i Snell. Wartości i testy różnią się nieznacznie w większości kryteriów, a także dodaje standard retencji testowania poślizgu, ścierania, retencji i trwałości. Jeden dodatkowy test na sztywność powłoki kasku jest wykonywany zgodnie z normą ECE 22/05, a nie Pod Snell lub DOT.

Europejski BSI 6658-85 Typ A

Europa ma również drugi standard, według którego mierzone są kaski, który jest bardzo zbliżony do schematu testowania Snell. Przekazywanie wartości w konkretnych testach nieznacznie różni się od normy Snell. Mimo to wiele kategorii wymienia korzyści jako” takie same jak test Snell m2005 ” jako odniesienie. Testy BSI obejmują również badanie poślizgu, zatrzymania i ścierania paska podbródka widoczne w badaniu ECE 22/05.

SHARP

SHARP to system testów i ocen dostępny tylko dla kasków sprzedawanych w Wielkiej Brytanii (Wielka Brytania / Anglia). Mierzy ochronę przed uderzeniami kasku w oparciu o podobne testy do innych standardów i ocenia kaski z systemem gwiazdek zamiast wyniku pass / fail. Oceny są wyświetlane od 1 do 5 gwiazdek.

Kiedy Wymienić Kask Motocyklowy

 Wspólny konsensus nalega kaski powinny być wymieniane co pięć lat, nawet przy założeniu, że nie miał żadnych bezpośrednich skutków, które mogłyby zagrozić ochrony wpływu kasku. Zalecenie to pochodzi głównie od producentów kasku i Snell Memorial Foundation po przestudiowaniu wpływu na kask z regularnego użytkowania. 

Nie ma dowodów, że dobrze utrzymany, nieuszkodzony kask nagle straci swoją zdolność po pięciu latach. Pogorszenie jakości jest procesem stopniowym, a wiele zmiennych może spowolnić lub przyspieszyć ten proces.

Degradacja Kasku Motocyklowego

 Degradacja kasku wynika z normalnego zużycia, olejów do włosów, płynów ustrojowych i kosmetyków. Środki czyszczące, farby, paliwa i inne materiały mają również wpływ na materiały wkładki i ogólną wydajność kasku. Oto kilka wskazówek, które pomogą przedłużyć degradację kasku:

  1. Postępuj zgodnie z instrukcjami producenta dotyczącymi pielęgnacji kasku
  2. Użyj najłagodniejszego mydła zalecanego
  3. Narażenie na działanie silnych środków czyszczących może spowodować rozkład kasku i utratę wartości ochronnej. Unikaj płynów czyszczących na bazie ropy naftowej, zwłaszcza w przypadku kasków z poliwęglanu.
  4. Utrzymuj osłonę twarzy kasku w czystości. Zazwyczaj działa łagodne mydło i ciepła woda z szmatką. Jeśli zostanie porysowany i pogorszony wzrok, wymień go.

Dodaj komentarz