Karolina Pilarczyk: Drift całkowicie zmienił moje życie. Na początku było bardzo trudno, ponieważ nie miałam wsparcia, wiedzy i pieniędzy

Karolina Pilarczyk: Drift całkowicie zmienił moje życie. Na początku było bardzo trudno, ponieważ nie miałam wsparcia, wiedzy i pieniędzy

Zanim Karolina Pilarczyk sprawdziła się w driftingu, przeszła krętą i wyboistą drogę. W jej rodzinie nie było bowiem żadnych tradycji motosportowych i nikt z najbliższego otoczenia nie mógł, a nawet nie chciał jej pomóc. Bardzo długo szukała finansowania, wsparcia i wiedzy. Pokonała wiele przeszkód po to, by móc wreszcie odnosić sukcesy. Jak podkreśla, drift zmienił jej życie o 180 stopni. Pracowała w branży IT, a tymczasem teraz ma kilka samochodów sportowych, więcej czasu spędza w drodze niż w domu i driftuje z prędkościami ponad 150 km/h na torach na całym świecie.

Wspomina, że jej przygoda z driftingiem zaczęła się od zupełnego przypadku. Najpierw była miłość do samochodów wyścigowych i brawurowej jazdy.

Śmieję się, że to była miłość od pierwszego poślizgu, ponieważ nie mam żadnych tradycji motosportowych, więc nikt, ani rodzice, ani nikt bardzo bliski, nie pokazał mi piękna tego sportu. Po prostu po zrobieniu prawa jazdy poszłam do akademii jazdy, żeby podnieść swoje umiejętności, i tam na płytach poślizgowych poczułam ten poślizg i adrenalinę związaną z nimi. I to było wow, chcę brać udział w motosporcie. Wtedy zakochałam się w samochodach i stwierdziłam, że chcę zrobić coś więcej w tym temacie – mówi agencji Newseria Lifestyle Karolina Pilarczyk, drifterka.

Przyznaje, że wtedy nawet nie wiedziała, że istnieje drifting. W Polsce zrobiło się o nim głośno dopiero cztery lata później. Tymczasem ona próbowała swoich sił w amatorskich rajdach.

Cały czas zaciągałam ten ręczny, cały czas się ślizgałam tym samochodem. Mój pilot non stop na mnie krzyczał, bił mnie mapą po głowie: „Nie rób, zostaw, tracimy czas”, a ja mówię: „A tam czas, ale jest zabawniej”. I tak to się zaczęło, rzeczywiście od zupełnego przypadku. Moja droga była bardzo trudna, ponieważ nie miałam ani wsparcia, ani wiedzy, ani pieniędzy. Moi rodzice kompletnie tego nie rozumieli, więc był to temat tabu. Moja mama zawsze mi powtarzała: „Zostaw, nie stać cię, jesteś kobietą, nie znasz się na tym, są lepsi zawodnicy” i raczej starała się mnie odciągnąć – opowiada.

Karolina Pilarczyk pracowała wówczas jako menedżer w firmach informatycznych i rodzice wiązali jej przyszłość właśnie z branżą IT. Pasja zweryfikowała jednak jej plany życiowe.

– Śmieję się, że im zdriftowałam w stronę motosportu. Choć na początku był to zupełny przypadek, to ja o to walczę, próbuję znaleźć na to sposób. I pomimo że czasami rozbijam się mentalnie na ścianach, ponoszę wiele porażek w różnych sytuacjach, to wstaję, otrzepuję się i mówię: znajdę na to sposób i odniosę sukces – mówi.

Determinacja, odwaga, wola walki i siła, by stawić czoła wielu trudnościom, zaowocowały sukcesami.

– Jestem w tym momencie dwukrotną mistrzynią Europy, jeżdżę w Formule Drift jako pierwsza i jedyna Europejka, nie tylko Polka, więc myślę, że odnoszę  fajne sukcesy. Warto było zawalczyć o swoje marzenia, warto robić to, co się kocha, i znaleźć na to sposób, nie poddawać się – mówi drifterka.

Swoją postawą i przykładem udowadnia innym, że trzeba próbować nawet w sytuacji, gdy na początku wydaje nam się, że to, co chcemy robić, nie ma zbyt dużych szans na realizację.

– Wielokrotnie słyszę, że ktoś mówi, że drifting jest jego marzeniem, ale wydaje mu się to zbyt drogie. Mówię wtedy: pieniądze to nie jest problem, owszem, gdy się je ma, to wszystko jest łatwiejsze, ale przecież jesteśmy w stanie je zarobić. Chcę więc przekonywać ludzi, żeby walczyli o swoje marzenia i się nie zrażali. Ja wielokrotnie przyjmowałam jakąś strategię, która była błędna, i ponosiłam porażkę. Ale w którymś momencie znalazłam sposób na to, żeby jednak odnieść sukces. Zatem absolutnie warto walczyć i realizować marzenia – mówi Karolina Pilarczyk.

Jak podkreśla, drifting jest fascynującą dyscypliną, która daje niesamowitą adrenalinę i przyjemność zawodnikom, ale jednocześnie jest też niezwykle atrakcyjna dla publiczności. Od startu do mety drifterzy muszą utrzymać auto w precyzyjnym poślizgu, a to wszystko przy prędkościach ponad 150 km/h.

Źródło: (c) newseria.pl

Share

Dodaj komentarz