Nie lubisz marnować czasu? Rób zakupy w internecie! Przekonamy cię, że to świetny pomysł

Nie lubisz marnować czasu? Rób zakupy w internecie! Przekonamy cię, że to świetny pomysł

W Polsce istnieje obecnie ponad 20 tysięcy sklepów prowadzących sprzedaż online. Jeśli brać pod uwagę także sklepy zagraniczne, które realizują wysyłkę do Polski, tych miejsc będzie kilkanaście razy tyle. Wiele osób zrezygnowało z zakupów stacjonarnych, a potrzeby zakupowe realizowane są za pośrednictwem sieci. Okazuje się, że kupowanie w internecie ma znacznie więcej zalet, niż standardowe zakupy w stacjonarnej placówce. 

Za to cenimy zakupy internetowe – pięć głównych powodów 

Ogromny popyt na usługi sprzedażowe online zwiększa się z każdym rokiem. Najbardziej zostało to zauważone w 2020 roku, w związku z sytuacją epidemiczną na świecie. Choć wszyscy wiemy, że kupowanie produktów w sieci jest szybkie, tanie i łatwe, to w podczas tej nietypowej sytuacji na jaw wyszły także inne czynniki sprawiające, że handel online jest opłacalny zarówno dla sprzedającego, jak i nabywcy. Oto pięć głównych powodów dla których warto zdecydować się na zrobienie zakupów w sieci: 

  • Bezpieczna odległość. Nie musimy mieć bezpośredniego kontaktu z towarami, które wcześniej mogły być dotykane przez innych konsumentów. Towar jest pakowany, wysyłany i zanim trafi w nasze ręce, wszystkie szkodliwe wirusy, które mogą znajdować się na jego powierzchni, zginą bezpowrotnie w czasie przesyłki. Wiele sklepów, współpracując z firmami kurierskimi, oferuje bezdotykowy odbiór towarów. W żadnym momencie nie jesteśmy zatem narażeni na kontakt z patogenem. 
  • Bezkresny wybór asortymentu. Do niedawna w sieci sprzedawano tylko określone grupy towarów. Wyłączone z tego grona były m.in. leki czy produkty medyczne, które można było dostać jedynie w stacjonarnych punktach aptecznych. Dziś  apteki internetowe prowadzą prężną sprzedaż produktów online, zatem nie trzeba udać się do placówki, aby wykupić potrzebne produkty. 
  • Ochrona kupującego. W przypadku niedogodności spowodowanych uszkodzeniem paczki, niewłaściwym produktem wewnątrz przesyłki czy słabą jakością asortymentu, w większości sklepów online dostępna jest dodatkowa ochrona konsumenta. Sklepy, nie chcąc stracić zaufania klienta, chętnie godzą się na zwrot poniesionych przez kupującego kosztów. 
  • Wygodne metody płatności. Kupno produktów nie musi być realizowane wyłącznie za pomocą karty płatniczej. Dzisiejsze możliwości technologiczne umożliwiają płacenie za pomocą telefonu, aplikacji BLIK – dzięki czemu płatność za zakupione produkty może być dokonana przez osobę trzecią. Nie mamy kontaktu także z gotówką, która może być źródłem patogenów. 
  • Obierz gdzie chcesz. Nie każdy chce, aby jego zakupy trafiły bezpośrednio pod podany adres. Nie musi nas być przecież wtedy w domu albo chcemy zachować pełną dyskrecję. Paczkę możemy zamówić więc do wielu niestandardowych punktów – do paczkomatu, do kiosku, do sklepu czy na stację benzynową. Wszystko dla wygody kupującego. 

Potęga sprzedaży online. Dzisiaj jest to szczególnie widoczne 

Korzyści płynące z zakupów za pośrednictwem internetu zostały szczególnie docenione w niepewnych czasach zagrożenia epidemicznego. W momencie, gdy wiele miejsc zagrożonych jest ograniczeniem handlu, a inne ustalają limity klientów, w internecie sprzedaż kwitnie jak nigdy. Choć nie dysponujemy jeszcze szczegółowymi statystykami z 2020 roku, to jednak jest więcej niż pewne, że jest to rok przełomowy dla branży e-biznesów. Duże zapotrzebowanie na towary przełożyło się także na ogromny popyt kurierski – firmy doręczające paczki nie narzekają obecnie na brak pracy. 

Share

Dodaj komentarz