Outsourcing graficzny – oszczędność czasu i pieniędzy

Outsourcing graficzny – oszczędność czasu i pieniędzy

We współczesnym świecie biznesowym outsourcing cieszy się coraz większą popularnością. Dzięki takim rozwiązaniom firmy nie muszą zatrudniać specjalistów na etat, by móc korzystać z ich usług. Outsourcing świetnie sprawdza się w księgowości, ale również w tworzeniu projektów graficznych. Dlaczego warto zainteresować się taką alternatywą?

Na czym polega outsourcing graficzny?

Coraz więcej grafików zamiast etatu w korporacji wybiera indywidualną ścieżkę kariery i jako freelancerzy zapewniają usługi zewnętrzne zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Ich usługi są tańsze i często oferowane na lepszym poziomie, a do tego przeważnie realizowane w błyskawicznym tempie. Tak zazwyczaj działa outsourcing graficzny, dedykowany tym, którzy nie chcą zatrudniać grafika na etat, ale chcą mieć profesjonalnie zaprojektowaną stronę internetową czy dobrze wykonane wizytówki.

Outsourcing graficzny to bardzo elastyczny pakiet usług. Może dotyczyć zarówno wykonania pojedynczego projektu, jak i stałej współpracy. Wszystko zależy od potrzeb przedsiębiorcy oraz jego budżetu. To oznacza, że grafik wykona pojedyncze zlecenia, np. akcydensy przed ważnym wyjazdem na targi branżowe, ale w ramach abonamentu może zapewniać określone zadania w firmie, np. na bieżąco zmieniać layout strony internetowej, udoskonalać plakaty czy tworzyć nowe projekty opakowań.

Kiedy zdecydować się na zewnętrzne usługi graficzne?

Coraz częściej nawet większe korporacje zainteresowane są takim rozwiązaniem. Współpraca z zewnętrzną jednostką to zawsze gwarancja świeżych pomysłów i konkurencyjnych cen. Z kolei dla mniejszych przedsiębiorstw taka opcja jest często jedynym słusznym rozwiązaniem. Projekty reklam czy wizytówek nie zajmują aż tyle czasu, by kalkulowało się zatrudniać grafika na etat, a do tego zakup sprzętu i wydzielanie osobnego biura generuje dodatkowe wysokie koszty dla firmy.

Zewnętrzna jednostka jest też świetnym pomysłem, by wspomóc dział graficzny w większej korporacji. Przy zakrojonych na szeroką skalę kampaniach reklamowych czy ważniejszych wydarzeniach, zatrudnieni graficy mogą nie radzić sobie z ilością powierzonych zadań, wtedy można zainicjować współpracę z firmą graficzną, która wykona część projektów. Taki outsourcing graficzny ma sens też na samym początku rozwijania działalności gospodarczej, kiedy niezbędne są projekty stron internetowych, opracowanie logo, wykonacie wizytówek czy opakowań. Potem właściciel może już korzystać z opracowanych wcześniej projektów i współpraca z grafikiem będzie niezbędna tylko od czasu do czasu.

Co można zlecić zewnętrznemu grafikowi?

Takie firmy graficzne, zapewniające zewnętrzny pakiet usług, działają dokładnie tak samo, jak grafik zatrudniony na etacie. Przygotuje więc stronę internetową, wykona projekt logo, opracuje szyld czy zapewni wizytówki dla wszystkich pracowników. Trzeba jednak zerknąć na zakres usług, ponieważ czasem graficy specjalizują się tylko w poszczególnych usługach, np. wykonywania jedynie projektów portali internetowych albo opracowywania akcydensów. Jeśli firma zainteresowana jest szerszym spectrum, to musi szukać partnera, który to sprosta każdemu zleceniu.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by współpracować z więcej niż jednym biurem graficznym. To zapewnia zawsze świeży powiew w projektach i gwarantuje, że wszystkie projekty będą wykonane na czas. Graficy też specjalizują się w tworzeniu kampanii reklamowych oraz w promowaniu marki i wizerunku firmy. Dlatego z pracownią graficzną można zaplanować reklamę w social mediach czy skuteczną reklamę na rynku lokalnym.

Czy outsourcing graficzny jest drogi?

Promocja i reklama zawsze oznacza dla firmy ponoszenie pewnych wydatków. Trzeba jednak zadać sobie pytanie czy firmę stać na to, by w ogóle nie inwestować w reklamę i być daleko w tyle poza konkurencją? Outsourcing graficzny często jest rozwiązaniem, by te koszty ograniczać, bez rezygnacji ze skutecznej reklamy. Tego typu usługi zawsze oznaczają niższe ceny, a dzięki temu, że można je dopasować do potrzeb i oczekiwań firmy, łatwiej je też dopasować do budżetu firmy.

Dodaj komentarz