Pepco na drodze zrównoważonego rozwoju

Pepco na drodze zrównoważonego rozwoju

Pepco Poland Sp. z o.o., jako pierwsza polska firma, podpisała międzynarodową umowę licencyjną (N003956) z Forest Stewardship Council® (FSC) – najbardziej wiarygodną organizacją na świecie,  tworzącą system certyfikacji lasów oraz jedyną popieraną przez główne organizacje ekologiczne, takie jak WWF. Dzięki temu firma będzie mogła używać znaków towarowych FSC w celu promowania certyfikowanych produktów, oferowanych klientom w 16 krajach. To kolejny bardzo ważny krok na drodze zrównoważonego rozwoju Pepco.

Obecnie certyfikat FSC posiada ponad 130 produktów Pepco – są to przede wszystkim drewniane zabawki dla dzieci, artykuły papiernicze i piśmiennicze, torby prezentowe, serwetki, akcesoria z kategorii party (czapeczki, kubki, talerzyki, słomki), drewniane sztućce czy pudła kartonowe z kategorii „dom”. Dodatkowo ponad 300 ma certyfikowane opakowania. Polityka opakowaniowa Pepco zakłada konsekwentne zwiększanie liczby takich opakowań – dotyczy to zarówno kartonów zbiorczych, jak i pudełek, które klient zabiera do domu. Firma dąży przy tym do zmniejszenia ilości tektury wykorzystywanej w kartonach transportowych oraz ich wielkości. Warto dodać, że również przywieszki do produktów, głównie w kategoriach: artykuły dla niemowląt, akcesoria do włosów, opakowania żarówek, artykuły piśmiennicze oraz odzież, a także karty czołowe, wykorzystywane przez pracowników, są wykonane w 100% z tektury z certyfikatem FSC.

Naszym celem w obszarze środowiskowym jest ograniczanie wpływu działalności firmy na planetę, a także zapewnianiem klientom oraz klientkom możliwości wyboru zrównoważonych produktów w atrakcyjnych cenach wszędzie, gdzie działają sklepy Pepco. Certyfikaty przyznane przez niezależne organizacje potwierdzają, że dany artykuł został wytworzony z poszanowaniem dla środowiska, z naturalnych materiałów, lub pochodzi z albo nadaje się do recyklingu. Certyfikat FSC to flagowy przykład – stanowi dowód na to, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów lub, tak jak w przypadku wielu produktów tekturowych, innych kontrolowanych źródeł, np. recyclingu. Przed nami jeszcze wiele pracy w zakresie środowiskowym, ale stawiamy sobie ambitne cele. Przykładowo, w ciągu najbliższych lat chcemy zwiększyć dwukrotnie liczbę bardziej zrównoważonych produktów w naszym asortymencie – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.

– Badania rynku pokazują, że konsumentom coraz bardziej zależy na produktach ekologicznych i pozyskiwanych z odpowiedzialnych źródeł. Widzimy, że biznes odpowiada na to zapotrzebowanie – i Pepco jest tego doskonałym przykładem. Dzięki umowie licencyjnej firma będzie mogła lepiej promować produkty z etykietą FSC, zachęcając w ten sposób swoich klientów do bardziej odpowiedzialnych wyborów zakupowych. Mam nadzieję, że przykład Pepco zainspiruje inne podmioty na polskim rynku do zwiększenia wysiłków na rzecz ochrony lasów – skomentowała Karolina Tymorek, dyrektorka FSC w Polsce.

Pepco posiada również w swojej ofercie produkty z innymi międzynarodowymi certyfikatami, potwierdzającymi, że artykuły spełniają określone standardy. Przykładem mogą być certyfikaty OEKO-TEX (niezależny znak bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych, sprawdzający je pod kątem zawartości szkodliwych substancji chemicznych) oraz GOTS (Global Organic Textile Standard) – standard określający ograniczenia dotyczące pochodzenia przędzy, substancji chemicznych stosowanych w procesie produkcji oraz obejmujący weryfikację norm społecznych i środowiskowych. Na uwagę zasługują również produkty z oznaczeniami:

  • Organic Content Standard – informuje o zawartości włókien organicznych w produktach nieżywnościowych;
  • Global Recycled Standard – wyroby oznaczone tym logotypem muszą posiadać minimum 50 proc. surowców pochodzących z recyklingu;
  • Recycled Claim Standard – certyfikacja RCS dotyczy każdego produktu, który zawiera co najmniej 5 proc. włókien pochodzących z recyklingu;
  • Vegan – certyfikat obejmuje produkty spożywcze, przemysłowe oraz kosmetyki. To potwierdzenie, że oferowane produkty nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego;
  • TÜV Rheinland Certified oraz INTERTEK – międzynarodowe znaki jakości przyznawane na podstawie weryfikacji produktów pod kątem spełnienia określonych wymogów bezpieczeństwa, trwałości, funkcjonalności, wytrzymałości oraz użyteczności produktów.

Pepco konsekwentnie poszerza asortyment certyfikowanych, zrównoważonych produktów. Już wkrótce klienci znajdą na półkach kolejne artykuły z przyjaznej środowisku kolekcji.

Dodaj komentarz